torsdag den 8. september 2011

Min positive fortælling

Jeg vil gerne fortælle om en positiv oplevelse, jeg har haft med en pige på 4 år.



Jeg var ansat som pædagog medhjælper i en børnehave, hvor jeg øvede med en pige, at hun skulle smide sin ble. Vi øvede meget, og hun gik meget op i det. Hun blev bedre og bedre, og det gik bare rigtig godt. Hun havde ikke så mange uheld, og hun syntes, det var helt vild sjovt, at komme op på toilettet og tisse. Hun gik meget op i, at der ikke skulle ske nogle uheld, derfor snakkede vi meget omkring det, at sku tisse på toilettet istedet for i bleen.



Til juni skulle jeg stoppe i børnehaven, for at blive flyttet over i en anden. Den nye børnehave og den gamle børnehave har en pasningsordning sammen i sommerferien, så jeg ville komme til at se, nogle af mine gamle børn igen. Pigen som jeg havde øvet med, skulle også gå i den nye børnehave imens den pasningsordning stod på, og det første hun gjorde da hun så mig, var at hun kom løben hen til mig, hvor hun gav mig en kæmpe krammer og sagde rigtig stolt og meget glad, ' nu har jeg smidt min ble.' Jeg kunne se på hende hvor stolt og glad hun var, for at kunne få lov til at fortælle det til mig.



Da jeg kom til at snakke med nogle pædagoger fra den gamle børnehave, sagde de, at pigen ikke havde snakket om andet, end at hun håbede på, at jeg var der i pasningsordningen, for hun ville så gerne fortælle mig, at det endelig var lykkedes nu.



Jeg blev selvfølgelig rigtig glad, da hun kom og sagde det. Først og fremmest var det så dejligt at se den lille pige være så stolt over noget, og så var jeg bare rigtig glad for at det endelig var lykkedes hende.



Derefter var hun ikke længere en lille pige, men en STOR pige!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar